office@nativialearningcenter.ro

0742278317

02 decembrie 2023

Beneficiile învățării unei limbi străine de la o vârstă fragedă!

Nu e prea mic sa învețe o limbă stăină?

Dacă îl expui și la română și la engleză în același timp nu va vorbi nici una!

Întâi trebuie sa învețe limba lui, apoi alte limbi străine!

Este prea devreme să învete o a doua limbă!

La ce îi trebuie engleza la vârsta asta?

 

V-ați lovit și voi, ca părinți, de aceste păreri sau gânduri atunci când ați vrut ca piticii voștri să înceapă să învețe o limbă străină?

Există oare acest “prea devreme”? Când este cel mai bine să începem să învățăm o a doua limbă ?

Niciodată nu e prea târziu, dar cu cât începi mai repede, cu atât e mai bine și rezultatele se văd spectaculos.

Învățarea unei limbi străine poate fi distractivă, ajută la dezvoltarea cognitivă, antrenează memoria și capacitatea de a reține, dezvoltă creativitatea și abilitatea de a rezolva probleme.

 

Jean Piaget a spus că învățarea este un proces de adaptare la stimulii externi și se întâmplă în etape succesive : asimilare, acomodare, echilibrare.

 

Dezvoltarea cognitivă, în opinia sa, are loc în 4 etape succesive :

  • 0-2 ani – interacțiune vizuală și tactilă. Învățarea se produce prin imitare și asociere cu imagini
  • 2-4 ani – în procesul de învățare încep să intervină acțiunile, experiențele, mișcarea, percepția și intuiția
  • 7/8-11/12 ani – capacitatea cognitivă s-a dezvoltat sufficient pentru a forma sisteme de gândire logice
  • 11/12-16/17 ani – intervine și gândirea abstractă

 

Piaget susține că cea mai bună metoda de învățare este cea prin care cel ce învață are posibilitatea să atingă sau să experimenteze noțiunile pe care încearcă să le asimileze.

 

Elementul social este și el extrem de important pentru procesul de învățare. Copiii învață prin imitare, observare și interacțiunea cu cei din jur. Discuțiile cu alți copii sunt considerate critice pentru dezvoltarea capacității cognitive.

 

Cu toate acestea, ani mai târziu, cercetătorii au mai adăugat și faptul că învățarea se produce mult mai bine, iar copiii devin mult mai capabili, atunci când sarcinile sunt relevante și au însemnătate pentru ei și ceea ce îi interesează.

 

Un al doilea lucru dovedit științific este că, atunci când începem să învățăm o a doua limbă înainte de vârsta de 5 ani, folosim aceeași parte a creierului ca pentru învățarea limbii materne.

 

Un alt avantaj pentru a învăța o limbă străină cât mai devreme este faptul că avem mai mult timp la dispoziție pentru aprofundare, dar și mai puține inhibiții, creierul nostru fiind conceput pentru achiziția limbajului în această perioadă a vieții.

 

Cu cât învățarea se produce mai devreme, cu atât observăm că sunetele, pronunția și intonația sunt mai bune, iar structurile și regulile unei limbi străine sunt asimilate în mod natural datorită faptului că până la vârsta de 15/16 ani creierul nostru este ca un burete.

 

Si încă un aspect important ! În această perioadă a vieții nu există încă frica de a greși, astfel că învățăm mai ușor, natural și dezinvolt. Odată cu începerea școlii și maturizarea intervine și frica de a face greșeli, sentiment ce încetinește mult procesul de învățare.

 

Deci, este oare prea devreme să începem să învățăm o limbă străină de la 4 sau 5 ani, sau este chiar indicat să facem acest lucru ?

 

 Politica de confidențialitate

Politica cookies

E-mail: office@nativialearningcenter.ro      Telefon: 0724278317     Adresa: B-dul Uverturii nr 49, etaj 3, Sector 6